Konferencja prasowa „Plus Camerimage Winners’ Show”

 

5 grudnia o g. 12.30 w Kinie Atlantic sala A

 

Szanowni Państwo,

 

Mamy przyjemność zaprosić na konferencję prasową w ramach „Plus Camerimage Winners’ Show” oraz pokaz specjalny filmu pt. „Anatomia strachu” (Trespass), w kinach od 2.12.  Konferencja prasowa odbędzie się z wybitnymi operatorami Andrzejem Bartkowiakiem oraz Piotrem Wojtowiczem. Podczas konferencji prasowej zapowiemy przegląd Plus Camerimage Winners’Show w naszym kinie. Po konferencji zapraszamy na pokaz filmu.

 

 

 

 

 

 

 W trakcie przeglądu pokażemy Państwu 15 filmów nagrodzonych i wyróżnionych w 8 kategoriach (Konkurs główny, konkurs filmów polskich, konkurs debiutów operatorskich, konkurs debiutów reżyserskich, konkurs pełnometrażowych filmów dokumentalnych, konkurs krótkometrażowych filmów dokumentalnych, konkurs etiud studenckich, konkurs wideoklipów)

Od 9- 11 grudnia zaprosimy na pokazy przedpremierowe bądź jedyne w Warszawie pokazy wybranych dzieł!

 

 

 

 

 

 

O Festiwalu:
Plus Camerimage to festiwal o międzynarodowej renomie, który jest dedykowany autorom zdjęć filmowych, czyli prawdziwym kreatorom filmowej magii, którzy są bardzo często pomijani przez kulturę masową. Podczas XIX edycji Plus Camerimage, która odbywa się właśnie w Bydgoszczy od 26 listopada do 3 grudnia, festiwal przyznaje szereg wyróżnień twórcom, których wkład w wizualny rozwój sztuki filmowej jest nie do ocenienia. Nagrodę za Całokształt Twórczości otrzyma jutro John Seale, australijski operator, laureat Oscara za zdjęcia do „Angielskiego pacjenta”. Z kolei, Nagroda za Wybitne Osiągnięcia w Filmie Dokumentalnym została w ostatnią sobotę wręczona legendarnemu dokumentaliście Albertowi Mayslesowi. Podobnie Nagroda za Całokształt Twórczości dla Polskiego Reżysera ze Szczególną Wrażliwością Wizualną została wręczona Andrzejowi Wajdzie, jednemu z najbardziej zasłużonych twórców w historii polskiej kinematografii.

Część konkursowa Plus Camerimage została podzielona na kilka sekcji, w których o najwyższe festiwalowe laury walczyć będą zarówno mistrzowie, jak i twórcy dopiero rozpoczynający swoją przygodę z kinem. Widzowie Kina Atlantic otrzymają jedyną w swoim rodzaju sposobność, by zaledwie kilka dni po zakończeniu festiwalu obejrzeć zwycięskie filmy tegorocznej edycji; obrazy intrygujące, wciągające, niezwykle wyraziste pod względem strony wizualnej, które w wielu przypadkach nigdy nie trafiają do regularnej dystrybucji kinowej w Polsce.

W dniach 9 -11 grudnia KINO ATLANTIC ustanowi tymczasowy filmowy pomost między Bydgoszczą i Warszawą, zapewniając swojej publiczności niezapomniane emocje i najszlachetniejsze wizualne i artystyczne wrażenia.

Już w sobotę otrzymacie Państwo pełną listę filmów nagrodzonych i wyróżnionych podczas XIX Festiwalu Plus Camerimage. Wówczas też umieścimy na www.kinoatlantic.pl pełną informację o reperturze, cenach oraz opisy nagrodzonych filmów.
PROSIMY O POTWIERDZENIE PRZYBYCIA NA KONFERENCJĘ na adres: artur@kinoatlantic.pl
ANDRZEJ BARTKOWIAK

Jeden z najbardziej cenionych polskich operatorów na stałe pracujących w Hollywood. Z tajnikami sztuki filmowej zapoznawał się na Wydziale Operatorskim PWSFTViT w Łodzi. W 1972 r. wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie zaczął pracować w przemyśle reklamowym oraz realizując zdjęcia do obrazów niezależnych twórców. Zauważony został dzięki telewizyjnej produkcji „The 5:48″ według opowiadania Johna Cheevera wyreżyserowanej przez Jamesa Ivory. Jako operator kinowy zadebiutował w 1976 r. realizując zdjęcia do filmu „Deadly Hero”. Przełomem w jego karierze okazało się spotkanie z Sidneyem Lumetem. Film „Prince of the City” (1981) rozpoczął ich wieloletnią współpracę. W 1982 r. wspólnie zrealizowali „Deathtrap” oraz nominowany do Oscara „Werdykt” z udziałem Paula Newmana i Charlotte Rampling. Kolejne lata przyniosły inne obrazy, a wśród nich „Garbo Talks” (1984, w którym Bartkowiak wystąpił także jako aktor), „Władz?” (1986), „The Morning After” (1986), „Interes rodzinny” (1989), „Q&A” (1990), „A Stranger Among Us” (1992) oraz „Guilty As Sin” (1993). Bartkowiak odnosił sukcesy pracując także z innymi twórcami. W 1983 r. razem z Jamesem L. Brooksem zrealizował „Czułe słówka”, a dwa lata później razem z Johnem Hustonem „Honor Prizzich”. Dużym powodzeniem cieszyła się sfotografowana przez niego komedia z udziałem Arnolda Schwarzenegera oraz Danny’ego DeVito – „Bliźniaki” (1988) Ivana Reitmana. Doceniono także obrazy, nad którymi pracował z Australijczykiem, Brucem Beresfordem: „A Good Man in Africa” (1994) oraz „Dwie matki” (1995). Zdjęcia do „Upadku” (1993) z Michaelem Douglasem w reżyserii Joela Schumachera przyniosły mu nominację do nagrody Złotej Żaby na festiwalu Camerimage w Toruniu. Publiczność była zachwycona dynamicznym filmem akcji „Speed – niebezpieczna szybko??” (1994) w reżyserii Jana De Bonta i z udziałem Keanu Reevesa oraz Sandry Bullock. Zauważony został także thriller erotyczny „Jade” (1995) Williama Friedkina. W drugiej połowie lat 90. Bartkowiak fotografował gwiazdy tej miary co Ben Kingsley w „Gatunku” (1995), Jeff Bridges i Barbra Streisand w „Miłość ma dwie twarze” (1996), Pierce Brosnan w katastroficznej „Górze Dantego” (1997), Al Pacino w mrocznym „Adwokacie diabła” (1997), czy Tommy Lee Jones w sensacyjnym „Wydziale pościgowym” (1998). W 2000 r. Bartkowiak zadebiutował także jako reżyser realizując film sztuk walki „Romeo musi umrzeć” z Jetem Li w głównej roli (wcześniej pracowali razem przy „Zabójczej broni 4″, 1998). Film, podopnie jak następny wyreżyserowany przez niego – „Mroczna dzielnica” [01] z Stevenem Seagalem – odniósł spory sukces kasowy. Równocześnie nadal realizuje zdjęcia, m.in. do „13 dni” Rogera Donaldsona z Kevinem Costnerem w roli asystenta prezydenta Kennedy’ego w czasie konfliktu kubańskiego.
PIOTR WOJTOWICZ
Pierwszą jego samodzielną realizacją był film dokumentalny „Poeci i dzieci” nakręcony dla Telewizji Polskiej w 1981 roku, który wyreżyserował i zrobił do niego zdjęcia. Był to obraz opowiadający o dzieciach niewidomych. W 1982 roku zdał egzamin do Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej na Wydział Operatorski i Realizacji Telewizyjnej.
W 1985 roku otrzymał propozycję od Jerzego Wójcika szwenkowania (operator kamery) filmu fabularnego „Diabeł” w reżyserii Stanisława Różewicza. Film ten zapoczątkował okres jego pracy w charakterze operatora kamery. Zdobywał doświadczenie u boku starszych kolegów między innymi; Jerzego Wójcika, Jerzego Zielińskiego, Krzysztofa Ptaka, Witolda Sobocińskiego, Ryszarda Lenczewskiego. W roku 1988 otrzymał propozycję debiutu jako autor zdjęć od Stanisława Różewicza w polsko – czeskiej produkcji „Nocny gość”. Komplikacje i trudy tej realizacji kazały mu wrócić do funkcji drugiego operatora i na debiut przyszło mu zaczekać rok, kiedy to zrealizował zdjęcia do filmu „Zakład” w reżyserii Teresy Kolarczyk i zaraz po tym amerykańsko – hiszpańską produkcję „Cheat” (Szuler) w reżyserii Adka Drabińskiego, za którą otrzymał Nagrodę im. Andrzeja Munka w kategorii zdjęć. W latach następnych pracował jako autor obrazu między innymi z takimi reżyserami jak; Marta Meszaros, Izabela Cywińska, Andrzej Barański, Ryszard Ber, Michał Kwieciński, Olaf Lubaszenko, Radosław Piwowarski, Andrzej Seweryn, Mariusz Treliński, Wojciech Wójcik, Krzysztof Zanussi, Ryszard Zatorski.Ważniejsze filmy to:

1990 ZAKŁAD, 1991 CHEAT  (Szuler), 1996 AUTOPORTRET Z KOCHANKĄ   ,1997 SZTOS , 1999 CÓRY SZCZĘŚCIA, 2000 PRYMAS. TRZY LATA Z TYSIĄCA   ,2000 CUD PURYMOWY , 2001 TAM I Z POWROTEM  , 2002 E=MC2 , 2002 SFORA  , 2005 KTO NIGDY NIE ŻYŁ…,2007 JUTRO IDZIEMY DO KINA   ,2008 RÓŻYCZKA, 2009 SPRAWIEDLIWI ,2010 SZTOS 2

UWAGA: Od 9 do 15 grudnia jedynie w naszym kinie będzie możliwość obejrzenia najnowszego filmu Wojciecha Smarzowskiego pt. „Róża”, który bierze udział w konkursie głównym Plus Camerimage w Bydgoszczy.

ARTUR WOLSKI

ARTUR@KINOATLANTIC.PL

TEL. (22) 828 93 01
KINO ATLANTIC – UL. CHMIELNA 33 00-128 WARSZAWA