Katastrofa smoleńska: kluczowe ostatnie 16 sekund – rp.pl

 

To będzie przełom w rozwikłaniu katastrofy rządowego Tu-154M. W przyszłym tygodniu zespół pod przewodnictwem Antoniego Macierewicza ujawni kolejne fakty ustalone m.in. przez eksperta NASA prof. Wiesława Biniendę – pisze Katarzyna Pawlak w „Gazecie Polskiej Codziennie”.

Profesor Binienda udowadnia, że to nie uderzenie w brzozę, ale dwa wstrząsy zdecydowały o katastrofie rządowego samolotu Tu-154M w Smoleńsku.

- Z badań tych wynika jasno, że cała trajektoria ruchu samolotu w ostatnim etapie lotu sugerowana przez MAK jest nieprawdziwa – tłumaczył w rozmowie z gazetą prof. Binienda. – Wyniki badań wyraźnie pokazują, że oderwanie skrzydła musiało nastąpić 70 m za brzozą, na wysokości co najmniej 26 m od ziemi, podczas gdy trajektoria MAK-u sugeruje, że w przestrzeni pomiędzy brzozą a miejscem znalezienia kawałka skrzydła samolot leciał na wysokości nie większej niż 6,5 m – powiedział gazecie profesor.

Czytaj więcej >> Katastrofa smoleńska: kluczowe ostatnie 16 sekund | rp.pl.