Jak skuteczniej wyszukiwać zagranicznych kontrahentów – money.pl

 

Anglojęzyczna strona internetowa, firmowy profil na Facebooku czy Twitterze pozwalają nawet niewielkiemu, kilkuosobowemu polskiemu przedsiębiorstwu dotrzeć do klientów i kontrahentów w dowolnym miejscu na świecie. Czy dzięki internetowej rewolucji międzynarodowe kontakty biznesowe są łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej?

Niski kurs złotego, zawirowania w świecie finansów i zbliżające się spowolnienie gospodarcze mogą okazać się szansą dla małych i średnich polskich firm na skuteczne rozszerzenie działalności poza granice kraju. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy złoty stracił na wartości względem dolara i euro około 11 proc. Daje to dodatkową premię polskim eksporterom, których towary i usługi automatycznie stały się dla odbiorców tańsze. Z kolei załamanie się finansowania europejskich firm stworzy w najbliższym czasie lukę, którą mogą zapełnić firmy z Polski, gdzie sytuacja póki co jest stabilniejsza.

Coraz więcej przedsiębiorców rozważa zagraniczną ekspansję, a jednym z pierwszych pytań jakie sobie stawiają to jak znaleźć pierwszych kontrahentów. W ostatnich latach, dzięki rozpowszechnieniu się niskokosztowej komunikacji za pośrednictwem internetu, padła kolejna bariera, która im to utrudniała.

Czytaj więcej >> Jak skuteczniej wyszukiwać zagranicznych kontrahentów.