Ile kosztował jeden głos?

fot. Del

„Puls Biznesu” wyliczył ile poszczególne partie kosztował jeden głos oddanych na nich. Wynika, że najkosztowniejszą kampanię wyborczą prowadził Sojusz Lewicy Demokratycznej.

Ruch Palikota wydał na kampanię milion złotych. To oznacza, że jeden głos kosztował 0,7 zł.

To ponad dwudziestokrotnie mniej niż w przypadku Sojuszu Lewicy Demokratycznej (jeden głos – 16,7 zł).

PO i PiS osiągnęły zbliżony koszt uzyskania jednego głosu – ok. 5 zł.

Obliczenia”Pulsu Biznesu” pokazują, że za sukcesem wyborczym Palikota i PO stały duże pieniądze, poparcie w mediach i świetny PR. Tego drugiego i trzeciego wsparcia nie miał SLD i w tym przypadku nawet naprawdę duże pieniądze nie pomogły. Również wizerunek Pis w ostatnim tygodniu kampanii mocno kulał nie tylko z uwagi na niefortunną wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego w mediach co natachychmiast było widać w sondażach. Jednakże na zly wynik Pis mogły wpłynąć alarmy bombowe mające miejsce przed południem czyli w czasie największej aktywności elektoratu tej partii i szeroko rozdmuchane w mediach. Biorąc pod uwagę małe partie polityczne, które nie zdołały się dostać do Parlamentu a jedna z nich PJN miała naprawdę dobry PR ale niestety brak pieniędzy na kampanię zrobił swoje.